bericht vanuit suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Agnes Katoen - WaarBenJij.nu bericht vanuit suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Agnes Katoen - WaarBenJij.nu

bericht vanuit suriname!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

26 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Hier eindelijk mijn eerste berichtje vanuit Suriname!
Ik zal maar even beginnen met vertellen over de reis ernaartoe. Het inchecken op het vliegtuig ging allemaal heel snel, we waren er tenslotte ook erg vroeg. Anderhalf uur later moesten we afscheid nemen! Dit was natuurlijk wel een beetje moeilijk. We gingen door de douane. Toen we een tijdje later moesten boarden stonden stond er een rij van hier tot Tokyo!! De vlucht was dus heel vol. Na een uur vertraging vertrokken we om 12 uur vanuit Nederland. Onze vlucht duurde 8.5 uur. Dit is best een lange tijd! Op een gegeven moment sloeg de verveling dan ook wel toe. Ik had gedacht in het vliegtuig wel even te kunnen slapen, maar dit ging niet echt. Natuurlijk hebben we wel gekletst en veel om ons heen gekeken in het vliegtuig.
Toen we dan eindelijk op het vliegveld in Suriname aankwamen was ik voorbereid op een 'klap' die ik zou krijgen door de warmte. Maar op dat moment viel het me nog heel erg mee! Het was wel warm natuurlijk, maar het was wel draaglijk.
Binnen hebben we heel lang op onze koffers moeten wachten. We dachten goh, we hebben vroeg ingecheckt, dan zullen de koffers wel als eerste weer naar buiten komen! Maar dit bleek dus andersom te zijn.
Toen we buiten kwamen stond de taxi al op ons te wachten. Dit was wel een fijn idee, anders stonden we ook nog weer zo lang op het vliegveld. Gelijk waren er ook allemaal andere taxichauffeurs die vroegen of we nog een taxi nodig hadden. Wel een beetje irritant, maar dit schijnt heel veel te gebeuren. Je moet altijd een taxi bellen die je kent en die te vetrouwen is. Een onbekende taxichauffeur vraagt vaak heel veel geld.
Na een ritje van ongeveer een uur kwamen we dan eindelijk aan bij ons studentenhuis! De rit er naartoe was heel mooi. Je krijgt gelijk een goede indruk van de omgeving. Het verschil tussen arm en rijk was soms heel duidelijk.
Eenmaal daar kregen we een rondleiding en kregen we onze kamers te zien. Mijn kamer ziet er goed uit! Het is mooi schoon en licht. Dit kun je ook wel zien op de foto's. Op het moment dat we aankwamen waren er niet veel andere studenten aanwezig. Ze waren allemaal de stad in om te eten. Nadat we onze koffer hadden uitgepakt, hebben we wat boodschappen gehaald. Ook nam de beheerder ons mee in de auto voor een rondleiding door de stad. Erg leuk! Gelijk al veel dingen gezien die we willen bezoeken.
Toen was het tijd om te gaan slapen...ik was echt moe, dus had zin om naar bed te gaan. Ik kon alleen niet slapen! Het was warm, plakkerig en van buiten kwam veel lawaai. Doordat ik niet kon slapen ging ik natuurlijk ook aan thuis denken, wat er alleen maar voor zorgde dat ik nog wakkerder werd. Al met al heb ik de eerste nacht dus geen oog dichtgedaan.
De volgende ochtend hebben we een broodje gegeten en daarna een duik genomen in het zwembad...heerlijk! Echt fijn hoor dat je vanuit je bed zo het zwembad in kunt duiken. Het was nog erg vroeg, dus op dat moment sliepen er nog mensen. Een paar anderen waren naar stage. Later op de ochtend hebben we kennis gemaakt met een paar huisgenoten. Volgens mij zijn het allemaal hele leuke en gezellige mensen. Gelukkig maar! Een van de meiden, Mireille gaat ook stagelopen op een basisschool. Zij ging even met ons mee om een stageplek te regelen. Helaas is dit tot nu toe nog niet gelukt, maar we gaan het vandaag weer proberen.
's Middags zijn we naar een grote winkelhal geweest, Maretraite Mall ofzoiets. Allemaal winkeltjes onder 1 dak. We moesten ook nog wat boodschappen doen, dus dat kwam goed uit.
Verder hebben we een beetje geluierd en gekletst met andere mensen. Ik kwam erachter dat er een meid is waar ik bij op school heb gezeten! Felice heet ze. Ze heeft zelfs nog in hetzelfde restaurant gewerkt als waar ik nu werk. Toevallig! We kwamen erachter dat we veel dezelfde mensen kennen! Dus even gekletst over onze middelbare schooltijd.
's Avonds zijn we dan nog uit eten geweest met de hele groep. We zijn naar een Javaans restaurant geweest. Het was erg lekker en gezellig. En veel! Ik had zo'n bord vol, ik kon het lang niet op. Een goede gelegenheid om iedereen wat beter te leren kennen.
In het restaurant sloeg de vermoeidheid bij mij echt toe! Ik had natuurlijk nog helemaal niet geslapen sinds ik was vertrokken uit Nederland! Dus eenmaal terug bij het complex zijn we gelijk naar bed gegaan. Gelukkig heb ik nu wel beter geslapen!

Liefs, Agnes

  • 26 September 2008 - 15:23

    Mama:

    Hé meissie, we hebben natuurlijk al even met elkaar gepraat, maar het is toch mooi om jullie verhalen te lezen. Fijn dat je nu wel kon slapen en de warmte, ach dat went wel. We zijn wel benieuwd naar de nieuwe foto's, die komen nog??
    Heel veel succes met alle dingen en we denken heel vaak aan jou.
    Kus van mama en papa en de jongens.

  • 26 September 2008 - 17:33

    Lisette:

    Hey Agnes!

    Dat klinkt al hartstikke goed joh! Het is ook wel goed om even op je gemak de omgeving te verkennen en tot rust te komen voordat je alles op je af krijgt. Fijn dat je er in ieder geval een goed gevoel over hebt!
    Ben benieuwd naar je foto's en volgende verhalen!
    Groetjes aan Chantal en geniet ze!

    Lisette

  • 26 September 2008 - 18:59

    Gerwinnetje:

    Dus je hebt al veel beleefd. :P KUSSIE Gerwin

  • 27 September 2008 - 20:42

    Rikus:

    Hallo Agnes,

    Mooi om te lezen wat je allemaal beleefd.
    Het is ook een geweldig avontuur zo ver van huis.
    Geniet er van!!

    Groet,
    Rikus

  • 28 September 2008 - 09:01

    Judith:

    Hey,

    Klinkt leuk zo zeg! Geniet ervan. Ben benieuwd hoe het je bevalt, al dit nieuws.
    Veel plezier!

    Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

De kleine regentijd is begonnen...

03 December 2008

Op een onbewoond eiland...

24 November 2008

Bonjour!

16 November 2008

Culinaire dagen en strand

04 November 2008

Ik heb een tuintje in m'n hart...
Agnes

Actief sinds 26 Aug. 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 16449

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 25 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: